27.11.06

Όχι άλλες Μαρίνες, λευτεριά στο γυαλό!

Περί Μαρίνας της πρώτης


Ευχαριστώ, κύριε Στεφανίδη.
Ευχαριστώ που τολμάτε να τα βάλετε με το βάλτο που λέγεται "εικαστική πολιτική" στην Ελλάδα. Ευχαριστώ που τολμάτε επωνύμως να πείτε ότι είναι αδιανόητο να παραμένει για μία ακόμη πενταετία στην Eθνική Πινακοθήκη η Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα (συγγνώμη, αν τρώτε). Ευχαριστώ που υποδεικνύετε τα χάλια μας και τα ψεύδη περί του σφάχτη που πιάνει τον πολυχρονεμένο μας όποτε ακούει για πολιτισμό.

Ούτε καν νοιάστηκαν να δουν αν υπάρχει εναλλακτική πρόταση. Πολιτική φαστ φουντ στον πολιτισμό. Ίσως και καμ φερστ σερβντ φερστ -- η δημοκρατία λειτουργεί, σου λέει.

Ευχαριστώ, κύριε Στεφανίδη, που τολμάτε αυτό που δεν τολμούν πολλοί συνάδελφοί σας: να δείξετε ποιό είναι το αληθινό πρόσωπο αυτής της κυρίας. Σας ευχαριστώ γι αυτό εδώ το άρθρο σας, λοιπόν. Όσο για τον κόσμο που έφερε στην Πινακοθήκη, ας ρίξουν μια ματιά στο τι γίνεται στα μουσεία και τις πινακοθήκες του εξωτερικού, να έχουν ένα μέτρο σύγκρισης κι ύστερα τα λέμε.

Και σας παρακαλώ, από την καρδιά μου, κύριε Στεφανίδη: Μη βαρεθείτε!

Περί Μαρίνας της δεύτερης

Χάρη στον αρτ αττάκ, ανακάλυψα ότι η ετέρα Μαρίνα, αυτή που "διαφωνεί εγκάθετα" (Γκοντ μπλες αζ ολ...), η κυρία Μαρίνα Φωκίδη, έχει πιάσει και μιλά για μη παρόντες, καλιαρντεύει και ποζάρει με κολωνακιώτικο χάι στο μπλογκ του Άγγελου Πλέσσα. Βγάζει λογύδρια κατά της ανωνυμίας και κατόπιν ξεκατινιάζεται να λέει ανακρίβειες για ανθρωπους απόντες. Δεν μπαίνει καν στον κόπο να τους ενημερώσει για το γεγονός αν και έχει τα ημεηλ τους (καρατσεκαρισμένο). Απλώς πετάει λάσπη.

Μιλώ συγκεκριμένα για τους Καρατρανσαβαγκάρντια, οι οποίοι αποχώρησαν από την έκθεση "ανάθενα" για λόγους αρχών, και τα όσα τους καταμαρτυρεί:

"Απο τους 30 οι μόνοι που αποφάσιασν το αυτο-αποκλεισμό είναι δύο μέλη της ομάδας καρατρανσαβαγκάρντια, και όχι το τρίτο, ο Στέλιος Γεωργίου με το έργο Γένεση, που παρέμεινε με το ονομά του. Τώρα η συγκεκριμένη ομάδα έχει ξαναβρεθεί σε κατάσταση διένεξης σε εκθεσιακό πλαίσιο απο ότι ανακαλύψαμε. Ίσως για αυτούς να είναι μια δημιουργική διαδικασία".

Άρα, οι Καρατρανσαβαγκάρντια ως ομάδα δε μετείχαν. Αφήστε τα δύο και τα τρία μέλη. Ο κ. Γεωργίου μετείχε ως Στέλιος Γεωργίου διότι δεν εκπροσωπεί παρά μόνον τον εαυτό του.

Το σπουδαιότερο είναι άλλο όμως: από που προκύπτει αυτό το "η συγκεκριμένη ομάδα έχει ξαναβρεθεί σε κατάσταση διένεξης σε εκθεσιακό πλαίσιο απο ότι ανακαλύψαμε"; Πως το ανακαλυψατε, μον Κλουζώ; μπορείτε να το στοιχειοθετήσετε; Αν δεν μπορείτε, τότε ξεκάθαρα πρόκειται περί λάσπης και οφείλετε (τουλάχιστον) να ανασκευάσετε ζητώντας συγγνώμη από τους θιγόμενους. Αν και μάλλον πρόκειται περί μπλόφας - προσπάθεια να "ξεσκεπάσει" τον Αλέξανδρο, ως μέλος των καρατρανς (δεν είναι μέλος - ψάξτε αλλού, μάι ντηαρ).

Κατα τα άλλα, δεν ξέρω ποιός είναι ο "Αλέξανδρος", αλλά μπράβο του και μπράβο στα κότσια του. Θα χαρώ να γνωρίσω έναν τέτοιον άνθρωπο, βισινόματο, με ξεκάθαρες απόψεις. Αν θέλει, ας στείλει μέηλ.

Έγραψε λοιπόν ο Αλέξανδρος:
"Με τους Καρατρανσαβανγκαρντια δεν ξερω τι εχει γινει ακριβως την προηγουμενη Πεμπτη εμαθα οτι αποσυρθηκαν και οτι δεν εμειναν ευχαριστημενοι με τον τροπο που γινοταν αυτη η εκθεση. Δεν τα εμαθα ευθεως απο αυτους αλλα εχω κοινους φιλους. (Ψαξε με και βρες με) Το θεμα εχει να κανει με με τις απαιτησεις τους ή με τις δικες σας? δεν γνωριζω αλλα θα μαθω και θα το ψαξω και ειμαι σιγουρος οτι θα δικαιωθω για οτι εχω γραψει εδω. Κακως παντως που ο αλλος εμεινε στην εκθεση. Τον μαγεψε η "ψευτια" της συγχρονης τεχνης."

Εδώ μπορεί να βρει τι λένε σχετικά οι καρατρανς. Που, όπως ξέρει πολύ καλά η κ. Φωκίδη, δε χρειάζεται να κρυφτούν πίσω από καμμία ανωνυμία. Της είπαν κατάμουτρα τη γνώμη τους και έστειλαν επιστολή στο ΔΕΣΤΕ, η οποία υπάρχει στο ευλογ τους. Ομοίως κι εκείνη προσπάθησε να πει στα ελληνικά τη δική της γνώμη (δυσκολεύεται λίγο - είναι της γραμμής "πως το λέτε εσείς εδώ, γιατί ξεχνάω πως το λέμε εμείς εκεί;").

Θέτει πολλά και σημαντικά ζητήματα ο Αλέξανδρος. Και ποιά είναι η απάντηση σε όσα θέτει"; Μα το..μας στέλνεις κακά βάιμπς, κελ καταστροφ να ομιλούμε με κάποιον που θέλει να εμβαθύνει, γουη α' σοου μπιουτιφουλ κι εσείς οι υπόλοιποι ξουξου και λετ αζ αλόουν να θαυμάζουμε το χάι μας ή πάρτε το χαπάκι σας προς Δόξαν της Ομοιομορφίας. Τα διάβαζα και γελούσα - αν και στιγμές στιγμές μου ερχόταν εμετός με το ...αρτ κράουντ. Οοου μάι γκοντ! Αυτή την έκφραση τη μάθατε; Να, μάθετέ την: "Αναπόφευκτα λοιπόν η συζήτηση για το underground και το mainstream δεν αφορά τον κόσμο ευρύτερα αλλά το art crowd... Ηρακλής Ρενιέρης". Καταλάβατε, χάπατα; Εσείς μόνο να ακούτε τα αφεντικά μπορείτε. Ακόμη κι αν δε μπορούν να αρθρώσουν πέντε λέξεις σε σωστά ελληνικά. Ορίστε μας, που γίναμε ένα οι κυρίες με τις δούλες!

Ρε σεις, πως μεταφράζεται η τσίπα στα αγγλικά;

13 σχόλια. Εσείς τι λέτε;

Blogger roidis έφα...

πέσ'τα!
που εξακολουθούν ακόμα και στέλνουν εικαστικούς να μας "αντιπροσωπεύσουν" κάποιους της γενιάς του '30 (άντε του '΄40)

η κ. Μαρίνα της Πλάκας.

11/27/2006 07:23:00 π.μ.  
Blogger A.F.Marx έφα...

Ναι, τέρμα οι Μαρίνες!
Να αναλάβουν ΤΩΡΑ το εικαστικό μας ξεστράβωμα οι Μιραντολίνες.
Και στην ανάγκη, ας συμπράξουν με τις Μαντόνες Φλωράκη από το Τσαγκντιγκιστάν

11/27/2006 10:28:00 π.μ.  
Blogger Mirandolina έφα...

Ροϊδη, να δεις πόσα ακόμη έχω να πω.

ΑΦΜ, αν δεν θυμάσαι καλά, να στα θυμίσω εγώ:

α) Δεν ανήκω στο δυναμικό της LiFO

β) Στο δυναμικό της LiFO, ανήκει η Μαρίνα η Δεύτερη, στην οποία αναφέρομαι.

Και τώρα άντε παίξε τον ανεξάρτητο σε άλλη παραλία. Εδώ σε πήραμε χαμπάρι.

11/27/2006 11:19:00 π.μ.  
Blogger A.F.Marx έφα...

Αχ τι ωραία...
Ας πάρουμε γαριδοπατατάκια κι ας αράξουμε στον καναπέ μας, εμείς οι ανεξάρτητοι.
Θα έχει τεράστια (Μαρίνα) πλάκα, μια διαμάχη ανάμεσα σε LIFεξ. και LIFεσ.

11/27/2006 11:27:00 π.μ.  
Blogger Γνωμοδότης έφα...

Ναι, τέρμα οι Μαρίνες!
Να αναλάβουν ΤΩΡΑ το εικαστικό μας ξεστράβωμα οι Μιραντολίνες.


Μωρέ η Λαμπράκη να φύγει και ας αναλάβεις και εσύ, ΑΦΜ.

Ας πάρουμε γαριδοπατατάκια κι ας αράξουμε στον καναπέ μας, εμείς οι ανεξάρτητοι.

Θα έχει τεράστια (Μαρίνα) πλάκα, μια διαμάχη ανάμεσα σε LIFεξ. και LIFεσ.


Δεν υπάρχει μπλογκόσφαιρα, υπάρχουν μόνο ενδιαφέροντες συγγραφείς (σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, στο αέρα με εξατμίσεις αεροπλάνων, πακέτα τσιγάρων, τετράδια ή και ιστολόγια) και τηλεόραση. Οι μισοί μπλόγκερς ανήκουν στην τηλεόραση, κυρίως ως θεατές που σχολιάζουν από τον καναπέ.

11/27/2006 05:09:00 μ.μ.  
Blogger Mave έφα...

@mirandolina et al: είναι απίστευτο καμιά φορά πως οι διάφοροι curators σε εκθέσεις όταν κάνουν χαζομάρες και αυτές εντοπιστουν να σκίζονται να υπερασπιστούν τις επιλογές τους. Από τη στιγμή που τους κάλεσε τους karatransvandgardia (γλωσσοδέτης, ελπίζω να το έγραψα σωστά) μπορούσε να καθίσει και να ρωτήσει τι θέλουν και τι περιμένουν, και αμα είχε αντιρρήσεις να τους έλεγε από την αρχή , δεν μπορούμε έτσι , δεν θέλουμε, κοκ και απο εδώ παν και οι άλλοι οπότε δεν θα χρειαζόταν ο κάθε καλλιτέχνης να προσπαθεί να υπερασπιστεί το έργο του και μέσα από αυτό και την ακεραιότητα του. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι καλλιτέχνες που συμμετείχαν είχαν κάτι λιγότερο ή περισσότερο από τους καρατρα/ντια, απλά ότι είχαν διαφορετικά κριτήρια για το που και πως θελουν το έργο τους να εκτίθεται, γεγονός απόλυτα σεβαστό.

το απίστευτο γέλιο επίσης παίζει με κάθε σχόλιο "ανώνυμου" όπου τα επιχειρήματα και ο λόγος είναι σοβαρά, να πέφτουν Όλοι να τον σκίσουν για την ανωνυμία, για την έλλειψη γνώσεων κοκ. Καμία φορά νομίζω πως βλέπω μαλλιοτραβήγματα σε σχολή νηπιαγωγείου. Αμα έχει κάτι να πεί ο "Ανώνυμος", η άποψη του στέκεται μόνη της ολοκληρωμένη χωρίς να χρειάζεται υπογραφές από κάτω.

Δεν έχω καταλάβει γιατί σκίζουν όλοι τα καλτσόν τους για τους bloggers , τα υποτιθέμενα στρατόπεδα κοκ, και που ανήκει ο καθένας, ξέρω μόνο πως όταν γράφεις , όπως με όλες τις "τέχνες" εκτίθεσαι. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί ο κάθε ένας να σου βγάλει την καρδιά με αλυσσοπρίονο, επειδή ...εκτέθηκες. Όσοι έχουν ακεραιότητα (όπως και στην πραγματική ζωή) σέβονται και την ακεραιότητα των άλλων. Αδικούμε τον εαυτό μας όταν δεν το κάνουμε. Και στην "τέχνη" και στην τεχνη και στην πραγματική ζωή.

τέλος Συγνώμη για το σχολιο-σεντόνι :)

11/27/2006 06:23:00 μ.μ.  
Blogger THE_RETURN έφα...

Ψηφίζω...Frank Zappa (το ..πνεύμα πλέον του τεθνεώτος)

11/27/2006 11:52:00 μ.μ.  
Blogger Μαύρος Γάτος έφα...

Τσίπα;

Dignity, θα έλεγα....

ό,τι πιό κοντινό.

Σ:)))

11/30/2006 02:22:00 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος έφα...

min asxoleisai me vrykolakes..

12/01/2006 04:42:00 μ.μ.  
Blogger MåvяiÐåliå έφα...

O κ. Στεφανίδης δεν ήταν κάποτε στην Eθνική Πινακοθήκη;

Αργότερα πέτυχα μια κυρία παράταιρη με χρυσή καρφίτσα, ίσως να ήταν και η κυρία που αναφέρεται....δεν ξέρω...είχα πάντως εντυπωσιαστεί...

12/01/2006 11:38:00 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος έφα...

Αγαπητή Μιραντολίνα,

ΚΟΥΟΟΥΤ:
"Δεν το έμαθα ευθέως από αυτούς, αλλά έχω κοινούς φίλους>>
Αλέξανδρος, σχετικά με τη διένεξη Καρατρανσαβανγκάρντιας-Φωκίδη"
ΕΝΤ ΟΦ ΚΟΥΟΟΥΤ

Εμένα βέβαια δεν μού πέρασε ποτέ από το μυαλό να κατηγορήσω τον Αλέξανδρο για λασπολόγο επειδή δεν προσκόμισε ηχογραφήσεις αυτών που άκουσε απο κοινούς του φίλους, γιατί πολύ απλά δεν είμαι παρανοϊκός. Ούτε ποτέ τον κατηγόρησα για αυτόκλητο υπερασπιστή της Καρατρανσαβανγκάρντιας - για τον ίδιο λόγο. Οταν εκθέτει ο Στέλιος Γεωργίου, εκπροσωπεί μόνο τον εαυτό του (σωστά) - ενώ εγώ κατά την άποψή σου είμαι ένα με την Μ. Φωκίδη και πρέπει να απολογούμαι για ο,τι κάνει ή λέει εκείνη.
Επίσης η μέχρι τώρα εμπειρία μου μού είχε μάθει ότι για να λέει ο καθένας στο internet ό,τι του κατεβαίνει στο κεφάλι, πρέπει να ξέρει στοιχειώδη γραφή και να έχει πρόσβαση σε ένα PC. Έκανα λάθος: πρέπει να έχει και τουλάχιστον ένα παιδί (ασπίδα για να μπορεί να γράφει ανώνυμα...)

Ηρακλής Ρενιέρης
(bwanadj@gmail.com)

Y.Γ. : Μεταφέρω εδώ τη συνέχεια του διαλόγου μας, γιατί με τους Καρατρασαβανγκάρντια νομίζω ότι έχουμε δώσει τις τις εξηγήσεις μας ο ένας στον άλλο...
Όσο για το e-mail που νομίζω ότι έχω στείλει στο blog σου σχετικά με τον Ιζνογκούντ (που διαμαρτύρεται για την νέα πενταετία της χαλίφισας Λαμπράκη) δεν ξέρω αν δεν μπήκε για τεχνικούς λόγους ή αν δεν το έλαβες ποτέ - λίγη σημασία έχει τώρα πια...

Καλό βράδυ!

12/03/2006 06:30:00 μ.μ.  
Blogger Mirandolina έφα...

Ηρακλή, που ήρθες εδώ και δε σου έκανε το καραγκιοζιλίκι, μόλις πέρασες τα όρια της χυδαιότητας. Εδώ:

Quote
Έκανα λάθος: πρέπει να έχει και τουλάχιστον ένα παιδί (ασπίδα για να μπορεί να γράφει ανώνυμα...)
Quote

Άτομο το οποίο κατηγορεί μία μητέρα πως κάνει ασπίδα το παιδί της για το ίντερνετ, είναι μικροπρεπές και χυδαίο. Η αναφορά είναι ενδεικτική του δικού σου επιπέδου. Να το χαίρεσαι - διάλογο με ομοίους σου δεν συνηθίζω να κάνω. Και δεν προτίθεμαι να συνεχίσω.

Και όσο για τα χαλιφάτα, ξεκαθαρισε τι "νομίζεις ότι έστειλες" και πες μας. Εγώ δεν έχω λάβει τίποτε.

12/03/2006 09:44:00 μ.μ.  
Blogger karatransavantguardia έφα...

ΓΙΓΑΣ said...

Ήρθαν τα μαντάτα σου, πάτησες τη γάτα σου

Επήγες κι έπεσες μες στις ατσίδες
και σου τα φάγανε οι παπατζήδες

Όπου κι αν πας, όπου κι αν πας

εδώ παπάς, εκεί παπάς

Πού είν’ ο παπάς, πού είν’ ο παπάς

Σαν κορόιδο πιάστηκες, να τα χάσεις βιάστηκες

Φυλάγαν στη γωνιά οι τσιλιαδόροι
και σε δουλεύανε οι αβανταδόροι

Όπου κι αν πας, όπου κι αν πας

εδώ παπάς, εκεί παπάς

Πού είν’ ο παπάς, πού είν’ ο παπάς

Κι έτσι αυτό το πάθημα, να σου γίνει μάθημα
Αυτό που έπαθες μην το ξεχάσεις
κι απ’ το ΛΥΣΤΕ να μην περάσεις

Όπου κι αν πας, όπου κι αν πας

εδώ παπάς, εκεί παπάς

Πού είν’ ο παπάς, πού είν’ ο παπάς

Από το Γίγα
Αφιερωμένο στον νέο Ηρακλή
που βγήκε ατάκα και νουμεράδα
να πάρει τους άθλους του αρχαίου!

Τη χαμένη στροφή του τραγουδιού
ψάξε την έχει πολλά
να σου πει.

12/04/2006 03:21:00 π.μ.  

Την καλή σου την κουβέντα


πίσω στην κουζίνα...