1.5.06

Al writes μιαν απαγορευμένη Πρωτομαγιά

Κι η Μιραντολίνα μεταφράζει.


"Ακριβή μου αδελφή,

ξέρεις πως είναι τα πράγματα. Δε χρειάζεται να στα πω εγώ. Αν είχα εγκαταλείψει τον Αλλάχ όλα θα ήταν πιο εύκολα. Ή αν είχα απορρίψει την αναρχία και δεχθεί σα σωστή τη σιιτική ή τη σουνιτική τάση. Ύστερα, πάλι, μπορούσα να εγκαταλείψω και τη χώρα και να επιστρέψω στην Ευρώπη*. Τώρα όμως που αποφάσισα ότι θα μείνω, δεν υπάρχει εύκολος δρόμος.

[…] Μπορεί εκεί οι σύντροφοι να μη καταλαβαίνουν, όμως τουλάχιστον υπάρχουν σύντροφοι. Μπορείς ελεύθερα να ερωτεύεσαι με έναν σύντροφο. Δικαιούσαι να μιλάς. Μπορείς να κατέβεις την Πρωτομαγιά στο δρόμο. Και οι φυλακές σας είναι καλύτερες από τις δικές μας.
[…] Καταλαβαίνω τη δυσκολία σου. Όλοι στη δύση έχετε στο νου σας το Ισλάμ του μπιν Λάντεν, ή, στην καλύτερη περίπτωση, μια πίστη που αφορά αμόρφωτους και φανατικούς. Ακόμη κι εσύ, πρέπει να το παραδεχθείς. Μας θεωρείτε ύποπτους εκ γενετής. Δεν μπορείτε να κατανοήσετε την ταυτότητά μας, γιατί χρειάζεστε απλές κατατάξεις. Μπορεί να σου ακουστεί παράξενο, αλλά ακόμη κι ο πιο αμόρφωτος μουσουλμάνος έχει βαθύτερη γνώση της πολυπλοκότητας του ανθρώπου και της ζωής του από τους πιο μορφωμένους δυτικούς.

[…] Νοιώθω αμαρτωλός διότι δεν μπορώ να παραστώ στο τζαμί στην προσευχή. Είμαι καταδικασμένος να μένω εκκρεμής μεταξύ των διαφορετικών σχολών και παραδόσεων. Πιστεύω ότι ένας είναι ο Αλλάχ και ο προφήτης του κι απεσταλμένος του ο Μωάμεθ, αλλά είναι πολύ δύσκολο για έναν πρώην άθεο, έναν από πάντα αναρχικό να ανεχθεί την εξουσία που καταχράστηκε τα αγαθά κηρύγματα του προφήτη και μας οδήγησε στην διαφθορά και την καταστροφή της παραδοσιακής μας κοινοτικής ζωής. Οι κυβερνήσεις, οι θρησκευτικοί ηγέτες, οι τσιφλικάδες, οι καθηγητές, οι ιστορικοί, οι ψυχίατροι, όλοι υπηρετούν την καταστροφή, προσπαθούν να καταστρέψουν και να υποτάξουν. Βλέπεις όμως πως οι λαοί ήσυχα χτίζουν κάτω από τα ερείπια. Γι αυτό και μόνο αξίζει να είμαι αναρχικός. Γιατί ξέρω πως η εξουσία καταστρέφει και υποτάσσει. Γι αυτό και μόνο αξίζει να είμαι πιστός στο λαό μου. Γιατί ο λαός μου μπορεί να παρασύρεται, αλλά αυτό που θα μείνει στο τέλος θα είναι ό,τι θα έχει χτίσει ήσυχα κάτω από τα ερείπια.
[…] Πιστεύω στη μόρφωση αλλά όχι στη μόρφωση των σχολείων και των πανεπιστημίων. Πιστεύω στη μόρφωση που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε τη σημασία της συνεργατικότητας και να μπορέσουμε να συνεργαστούμε ελεύθερα και ισότιμα. Μόρφωση που δεν προέρχεται από ιδρύματα και κρατικούς μηχανισμούς, από θρησκευτικές ηγεσίες και πολυεθνικές εταιρίες. Που δεν προέρχεται από αυτούς που προσπαθούν να σου επιβάλλουν οποιαδήποτε «μία κι απόλυτη» αλήθεια.

[…] Καταλαβαίνω την ανησυχία σου. Προσπάθησε να σκέφτεσαι τι σημαίνει για μένα και πόση χαρά με γεμίζει η πίστη μου. Η αποκάλυψη του Θεού και των σημείων του θεμελιώνουν βαθύτερα την δέσμευσή μου στην Αναρχία. Το Κοράνι λέει ότι Αλλάχ συντάσσεται με κείνους που επιλέγουν την Ομορφιά.

[…] Μερικές φορές ενδίδω στην απελπισία. Η φτώχεια κι η άγνοια είναι οι πιο δύσκολοι εχθροί. Άλλες φορές μου δίνει θάρρος το ίδιο πράγμα που με βύθιζε στην απελπισία πριν. Η φτώχεια κι η άγνοια είναι γόνιμο έδαφος. Η νίκη μας καρτεράει στο τέλος. Αλλά μερικές φορές το βάρος είναι πολύ για τους ώμους μου. "

Ο Αλ είναι αναρχικός μωαμεθανός από το Πακιστάν. Το κείμενο αποτελούν αποσπάσματα από ημέηλς που ανταλλάχθηκαν στη διάρκεια των τελευταίων ετών. Έχω αφαιρέσει τις ιερές καθιερωμένες φράσεις που ακολουθούν το όνομα του Μεγαλοδύναμου και του Μωάμεθ. Το όνομά του δεν είναι Αλ. Αν κάποιος θέλει να βρει περισσότερα για τους μουσουλμάνους αναρχικούς, ας αρχίσει από δω. Οι φωτογραφίες δύο και τρία είναι από δω.

Καλή Εργατική Πρωτομαγιά σε όλους.

*Γράφει συγκεκριμένη χώρα

7 σχόλια. Εσείς τι λέτε;

Blogger THE_RETURN έφα...

Καλημέρα και Καλή Πρωτομαγιά.

Πολύ καλά κάνεις που παρουσιάζεις αυτή την επιστολή, έτσι, για να πέφτουν λίγο μερικές "αυταπάτες" για το "καθυστερημένο" Ισλάμ...

Μια από τις πιο κολλητές φίλες μου έως σήμερα, είναι Bangladeshi και Sufi
(για όποιον δεν ξέρει τι είναι "Sufi", ας μου επιτρέψει να μην επεκταθώ τώρα επ'αυτού, διότι θα μου έπαιρνε πολλή ώρα, και ας ψάξει στο διαδίκτυο, ή ακόμα καλύτερα, σε έγκυρη βιβλιογραφία).

Λοιπόν, πρόκειται για έναν από τους πλέον ευρύνοες και απελευθερωμένους ανθρώπους που συνάντησα ποτέ...

Δεν αντιλέγει κανείς ότι σε μια τάση του σιιτικού Ισλάμ τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα, αλλά στον μετριοπαθή σουνιτισμό ή ακόμα καλύτερα στη συγκριτική θρησκειολογία των Sufis,τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι, όπως τα θεωρεί, ας πούμε, ο κ.Samuel P.Huntington...

Πάντοτε η αμεσότητα του βιώματος διαλύει τα νεφελώματα της προπαγάνδας...

5/01/2006 03:09:00 π.μ.  
Blogger aeipote έφα...

Το καλό, η ομορφιά, η πίστη και άλλα πολλά, μπορούνε να, υπάρχουν παντού. Όπως, ακριβώς, και τα αντίθετα τους. Καλημέρα Mirandolina. Καλό σου Μήνα!

5/01/2006 08:34:00 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος έφα...

Δεν ξέρω τί είναι ο Αλλάχ, η αναρχία, οι Σιίτες, οι Σουνίτες, η Πρωτομαγιά, το Ισλάμ, ο μπιν Λάντεν, ο Μωάμεθ, ο άθεος.

Αυτό που με βεβαιότητα μπορώ να γράψω μόνο είναι πως μια ελπίδα ορθώνεται μέσα μου. Ήσυχα, βαθιά, κάθε φορά που στα λόγια, στη συμπεριφορά ανθρώπων ανακαλύπτω/αποκαλύπτεται -λίγο τουλάχιστον, μια σταλιά- μια εικόνα απ' όσα αυτό το κορμί στήνουν. Απ' όσα δίνουν ζωή σ' αυτή τη μάζα και δεν την αφήνουν να καταρρεύσει.

Αυτά, τα άλλοτε γλυκά, άλλοτε πικρά, τα ίδια συχνά με άλλο πρόσωπο, στοιχεία που κατεργάζονται και διαμορφώνουν αυτό που είναι πέρα από τα χέρια, τα πόδια, το πρόσωπο, τη φωνή, τη ματιά, τα λόγια μου.

Αυτό το λίγο, το πιο όμορφο, το πιο αγαπητό όταν ανακαλύπτω, όταν αποκαλύπτεται στολίζει όλον τον κόσμο τριγύρω κι ακόμα παραπέρα.
Στολίζει κι εμένα.

Καλή εργατική Πρωτομαγία λοιπόν και σε εσένα αδερφή, και στον Άλ που ματώνει για 'μάς.
Δεν προλαβαίνω να γράψω άλλα, πρέπει να ξεκινήσω τώρα, έχω αργήσει για δουλειά.

5/01/2006 08:47:00 π.μ.  
Blogger Unknown έφα...

Καλημέρα Mirandolina
Καλή Πρωτομαγιά.
Δεν σε γνωρίζω, αλλά δεν είσαι
κάποια άγνωστη για μένα, είσαι
μέσα στην ψυχή και στην καρδιά μου
γιατί διαβάζω όλα αυτά που γράφεις
με τα μάτια τα δικά μου.

Ο γιος του μπλε του Ουρανού
και του γαλάζιου της Θάλασσας

5/01/2006 11:16:00 π.μ.  
Blogger Juanita La Quejica έφα...

Καλό Μήνα με ελπίδα Mirando.

5/01/2006 11:17:00 π.μ.  
Blogger Γιουτζίν έφα...

Είναι όντως ελπιδοφόρο το ότι οι άνθρωποι δεν είναι ένα μόνο πράγμα

5/01/2006 06:22:00 μ.μ.  
Blogger Mirandolina έφα...

Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους! Σας ευχαριστώ που ομορφύνατε την πρωτομαγιά μου.

5/02/2006 01:25:00 π.μ.  

Την καλή σου την κουβέντα


πίσω στην κουζίνα...